Instagram XIV

Ursäkta detta mastodontinlägg! Jag tänkte nämligen sammanfatta mina Instagrambilder från den senaste tiden men insåg att jag inte gjort det sen innan sommaren, därför blev det väldigt, väldigt många… Jag lovar att inte vänta lika länge nästa gång, så snälla förlåt mig!

Min sommar började i alla fall med davosgröt med hallon och rosa pioner på köksbordet.
En sen jobbkväll slutade med hämtpizza från bästa Taverna Brillo och en solig dag sprang jag på Djurgården.

Precis innan alla gick på semester ställde mitt jobb till med världens bästa kontorsfest. Vi fyllde vår takterass med folk och dricka, solen sken och det fanns kolsyrerökmaskin, bengaliska eldar, ett fyrverkeri, korv med bröd som Greven stod och grillade (högst oklart), ett tyskt technorum, en dansande kanin, prinsesstårta och Ebbot Lundberg som dj:ade. Kort sagt en av mina topp tre fester jag varit på! Här är en instagramfilm från kvällen och bilden till höger låg utskriven på mitt skrivbord när jag kom till kontoret dagen därpå, vackert…
Sedan njöt jag av en lugn och fin sommarkväll och köpte snyggaste godispåsarna.
Den första juli började äntligen min semester! Det firade jag med att köpa nya skor och gå på premiären av The Lone Ranger med Stina.

Jag unnade mig också lite extra goda frukostar…

Sedan åkte jag till Norrköping och hittade fina blommor och en fin Karin med en stor rosa ballong.

Nästa stopp blev Misterhults skärgård där jag njöt av magiska solnedgångar och låg på båtbryggan och läste böcker hela dagarna.

Direkt efter min skärgårdsvisit packade jag om resväskan och flög till Hongkong med Stina. Här är utsikten från vårt sovrum och Hongkong på kvällen.

Vi hamnade på någon liten festival i Lan Kwai Fong där det fanns beer, music & fest, bra grejer! Dagen efter (och nästan alla andra dagarna) åt vi god frukostbuffé med utsikt över vattnet.
Stina i väntan på att vi skulle få vår middagsmat och Wong Tai Sin-templet som vi besökte.

Väl hemma i Sverige igen lade jag mig i solen och tittade upp på trädtopparna, jetlaggad till tusen. Sedan åt jag ytterliggare en god frukost.

Åkte hem till mamma och pappa utanför Norrköping och parkerade mig bredvid poolen. Fick köra pappas gamla sportbil också, det var kul!

Tog ett kvällsdopp tillsammans med Filip och en annan kväll såg vi Danmark – Norge på Parken i Norrköping.

Tillbaka i Stockholm åt jag frukostbuffé på Rica Hotel och hälsade på min syster Vendela i Uppsala.

Spelade Mahjong med Anna och Karin på Rival och lagade köttbullemiddag med Stina och Jakob.

Åkte till Norrköping (igen! Fram och tillbaka hela sommaren) och åt världens godaste mintglass. Hade även en fantastisk fredagskväll med Ella, Rasmus, Filip och Jacob.

Sedan tvingade jag mig till ett besök på Smultronstället innan jag återvände till Stockholm för att jobba. Där tröstade jag mig med… ännu mer glass.

En fredagslunch träffade jag Sandra, Zaza och Madde i Humlegården och en söndag hängde jag med Grazzi på Djurgården och gick hem via Karlaplan som var grönt och fint.

Sedan pysslade jag presenter till Filip och åkte till Norrköping (ja – igen!) och firade hans födelsedag.
Spanade in detta snygga golv på restaurangen Enoteket (jag ska ha det någon gång i framtiden) och väl tillbaka i Stockholm njöt jag av solnedgångar över Lidingöbron.

Helgen därpå åkte jag (surprise!) till Norrköping och träffade massor fina vänner från universitetstiden. Vi åt lyxfrukost ute i Strömsparken och hade kräftskiva en kväll.

Sedan återvände jag till Stockholm och min älskade bro som jag såg i både sol och regn.

Jag lagade egen sushi, gjorde ugnsbakade rödbetor och serverade med chévresallad, tog mig an projektet pulled pork och lagade mini chévre chauds en annan kväll.

Däremellan åt jag lösgodis och drack drinkar på Brasserie Godot.

Sen fikade jag med Julia och Anna på Rosendals trädgård och fick några fina dagar med Filip i början av förra veckan.

Och sen var jag ute en kväll i skymningen och sprang till M83 och idag har jag varit i skogen hela dagen och fotat för adidas som jag jobbar med. Klart slut – höll ni ut?!