Lanseringsfredag

Jag har på mig en svart magtröja från H&M, de svarta byxorna kommer från Åhléns och den tunna koftgrejen har jag fått av min kompis Emelie. Skärpet och örhängena är också från H&M liksom mina lackloafers.
 
 
Så här såg jag ut igår när det var fredag. Men det var inte vilken fredag som helst, det var nämligen lanseringsfredag! Jag jobbar ju på en reklambyrå vilket innebär att jag sällan kan berätta exakt vad jag jobbar med eftersom det är så mycket som måste hållas hemligt ända fram tills lansering. Och precis så var det med projektet jag jobbat med de senaste månaderna, min största kampanj hittills! Igår lanserade vi nämligen Volvos nya reklamfilm tillsammans med Robyn. Filmen har skapats av byrån Forsman & Bodenfors och min byrå, The Viral Company, har hand om Volvos digitala och sociala bitar. Vilket innebär att det är vi som ser till att sprida ut den i sociala medier, bemöta alla dialoger, snappa upp stories och sköta allt digitalt kring den. Och igår var det alltså dags att trycka på stora publiceringsknappen (bokstavligen!) och se hur den mottogs, så spännande!
 
 
Jag tycker det är en väldigt fin reklamfilm och jag gillar verkligen Drive-känslan man får. Växlingarna mellan storstaden L.A., som jag älskar, och den svenska naturen, tycker jag också mycket om. Har ni sett den än och vad tycker ni i så fall? Det vore så kul att höra!

Delta i diskussionen

6 kommentarer

  1. som film: jättefin och finstämd! sen är jag väl lite kluven till det kontroversiella "miljömotor" i – ändå – en miljöbov… om vi bara kunde vänja oss av bilbehovet. /slut på miljö-rant, jag vet att du bara gör ditt jobb – och det har du gjort bra!

  2. Jag gillade den, samtalet gjorde typ allt. Vi måste jobba men vi måste också få dansa. Fint!

  3. Hejsan!
    Spännande att läsa att ni har hand om allt digitalt för kampanjen. Vet du vilka hos er som har gjort sidan? Den var riktigt snygg!

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *